ziaruldebraila

Două obiective ale legii de servit este, în primul rând, menținerea stabilității și asigurarea unei vieți ordonate în societate. În al doilea rând, să convingă schimbarea socială schimbându-se în funcție de nevoile societății în schimbare. Astfel, legea este o agenție importantă de control social. Societatea supraveghează legea pentru o mai bună socializare. Statul de drept în orice constituție este fundamentul democrației. Prin introducerea fricii în mintea publicului, legea este o agenție utilă pentru controlul social. Legea reglementează comportamentul oamenilor în societate. Legea, folosind forța, îi face pe oameni conștienți de îndatoririle și obligațiile lor. Legea salvează concepte prețioase și bune ale societății. Exploatarea oamenilor este limitată prin lege. Constituția Indiei, legile penale, legile civile și alte legi sunt concepute pentru a depăși acest obiectiv.

Inclinația funcționalistă:

Potrivit lui Talcott Parsons, unul dintre liderii acestei școli, schimbările provin din alte sisteme sociale (prin, de exemplu, influența culturală, ca în cazul învățământului englez din fostele colonii ale Imperiului Britanic) și tensiunile și tensiunile din cadrul sistemul în sine, în special cele legate de activitățile economice. Michael Haralambos susține că economia este singura responsabilă pentru rezolvarea problemelor societale, industrialismul jucând un rol deosebit de crucial. Funcționaliștii au, de asemenea, încredere că normele și valorile culturale unesc societatea, care este, într-o mare măsură, rezistentă la schimbări și astfel se asigură că schimbarea structurii sociale este probabil lentă dacă intră în conflict cu principiile culturale, religioase sau politice care nu sunt ușor de modificat. . Potrivit lui Harper, schimbările pe termen scurt, ca și în etapele de dezvoltare a familiei, pot fi evidente și ușor de înțeles, dar ele nu pot constitui de fapt schimbări deloc pe termen lung.

Legea ca instrument de schimbare socială:

Pentru a înțelege schimbarea socială prin lege și sistemul juridic, este pertinent să înțelegem că funcționarea sistemului juridic în lumina perspectivelor politice, sociale, economice care pot fi văzute în constituția Indiei. Legea este o oglindă pentru a cunoaște relația oamenilor între ei, valorile lor, ceea ce consideră că merită păstrat în viață și modul în care își definesc propria securitate.

Drept și opinie publică:

Legea, care este modelată prin opinia publică, este astfel rezultatul acțiunii statului în conformitate cu opinia publică. Aici este necesar să ne amintim că, atunci când guvernul Rajiv Gandhi a dispărut să aducă proiectul de lege privind defăimarea, din cauza opoziției față de proiectul public, guvernul a renunțat la idee. Opinia publică este reflectarea voinței popoarelor. Opinia publică devine lege.

Schimbarea socială și constituția:

Preambulul este o cheie pentru deschiderea statutului și constă din sursa și obiectivele statutului. Preambulul literal înseamnă o declarație preliminară în scris sau în discurs sau o parte introductivă a statutului. Cuvântul „Pre” înseamnă „înainte”. „Amble” înseamnă „mers”. Astfel, se știe că cuvântul „preambul” înseamnă „înainte de mers”.

Declarația preambulară prevede că noi, oamenii din India, hotărâm în mod solemn să constituim India într-o republică suverană, socialistă, laică, democratică și justiție: libertate socială, economică și politică de gândire, exprimare, credință, credință și închinare. Egalitate de statut și de șanse și de promovare între toate. Fraternitatea care asigură demnitatea individului și unitatea și integritatea națiunii.

Curtea Supremă din India, în cazul lui Beru Bari, din 1969, a observat că preambulul nu face parte din constituție și, prin urmare, parlamentul nu are puterea de a modifica preambulul. Mai târziu, în Kesavananda Bharati vs State of Kerala, 1973, Curtea a considerat că nu există nicio greșeală în tratarea preambulului ca parte a constituției.

Concluzie:

O perspectivă de sistem trebuie să recunoască faptul că problemele sociale sunt mai degrabă interconectate decât izolate. Oamenii ar trebui să fie avocați pentru perspective radicale apărabile atât pe baze psihologice, cât și politice, în concordanță cu valori precum demnitatea, autonomia, egalitatea și justiția.

Recommended Posts