când… dacă pentru a scrie o poveste, un … întotdeauna începe cu două … Ce este nou?2. cine… primul punct este evident. Dacă… nu este nou, atunci nu poate fi o noutate. Cele mai populare

Atunci când se analizează dacă să scrie o poveste, un jurnalist începe întotdeauna cu două întrebări:

1. Ce este nou?
2. Cui îi pasă?

Primul punct este evident. Dacă ceva nu este nou, atunci nu poate fi o noutate. Cei mai mulți oameni înțeleg acest lucru instinctiv.

Acesta este al doilea punct pe care cei mai mulți oameni au probleme de înțelegere. Nu este suficient ca elementul tău să fie nou. Pentru a se califica ca știri, povestea ta trebuie să atragă un public larg. Trebuie să aibă semnificație pentru alți oameni, și mulți dintre ei.

De exemplu, luați în considerare talibanii, foștii conducători ai Afganistanului.

Înainte de 11 septembrie 2001, atacurile asupra World Trade Center și Pentagon, puține mass-media de știri a acordat nici un fel de atenție la talibani. După 11 septembrie și prin căderea regimului afgan, mass-media nu a putut obține suficiente povești despre talibani.

Ce s-a schimbat pentru a face să se întâmple asta? Nu au fost talibanii. Ceea ce a schimbat au fost atitudinile mass-media față de talibani:

1. Ce este nou? Teroriștii au atacat Statele Unite și sunt adăpostiți de talibani în Afganistan.

2. Cui îi pasă? Practic toată lumea.

Aceste două întrebări împins talibanii în fruntea fiecărui ziar mainstream, revista, program de știri TV, program de știri radio și site-ul de știri Web din lume.

Acesta este un exemplu extrem, dar face punctul.

Dacă doriți o poveste în mass-media mainstream, ideea ta poveste trebuie să facă apel la un public bine definit. Dacă doriți ca povestea ta să apară într-o revistă comercială pentru inginerii nanotech, atunci ideea ta de poveste trebuie să facă apel la inginerii nanotech. Dacă doriți ca povestea ta să apară într-un săptămânal suburban, atunci ideea ta trebuie să facă apel la interesele geografice, provinciale ale abonaților săptămânal ăluia.

PR Rainmaker știe: Dacă doriți mass-media de știri pentru a scrie despre tine sau compania ta, trebuie să răspundă în mod clar și concis la întrebările “Ce este nou?” și “Cui îi pasă?”

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *